×zamknij
Dodaj firmę
Zleć remont lub budowę, dodaj swoje ogłoszenie jako wykonawca lub zleceniodawca. Znadź fachowca do konkretnej roboty. Urzązaj przetargi na prace związane z domem lub ogrodem. Podyskutuj na forum.
Zaloguj»Login:Hasło:
Nie masz konta? Zarejestruj się!
Budujesz? remontujesz?
Szukasz pracy? Ogłoś się tutaj!
Szukaj artykułów:
Tytuł, słowa kluczowe:
artykuł Ogród zimowy to rodzaj przeszklonej zwykle dobudówki. Nie bez powodu nazywa się ją ogrodem – tu bowiem znajdują miejsce różnorodne gatunki roślin. Jednak zieleń to nie wszystko. Jak urządzić tę przestrzeń, by była oazą relaksu?
więcej »
artykuł Konstrukcje na bazie szkieletu drewnianego, płyty warstwowe, pruski mur, keramzytobeton, pustaki ceramiczne, panele styropianowe - każde ma swoje wady i zalety a podstawowym założeniem jest gotowy już fundament.
więcej »
artykuł W ogrodzie tym ważne jest praktycznie wszystko. Dlatego też sprawą kluczową staje się odpowiedni plan, który zadba o całą aranżację. Najdrobniejsze pomyłki lub nieuwaga w doborze dodatków przyczynić się mogą na zachwianie całej równowagi.
więcej »
Co polecacie na posadzkę tarasu? Chciałbym mieć płytki, ale nie wiem, które są lepsze...
samueldobrowols, 27 cze 20:35
W poszukiwaniu dobrego elektryka w Krakowie - trafiłem na http://www.elektryk-krakow.net/...
dagna, 27 cze 18:10
Jaki środek polecacie do zabezpieczenia ościeżnic sosnowych na zewnątrz budynku?
pedars, 27 cze 14:49
 

Bramy garażowe

Decydując się na zakup bramy garażowej trzeba dokładnie przeanalizować miejsce, w którym ma być ona zamieszczona. Przy zamawianiu bramy garażowej istotne są takie parametry jak: wysokość wnęki na bramę, szerokość wnęki, wysokość nadproża (niszy), odległość krawędzi wnęki do ścian bocznych oraz wolna przestrzeń pod sufitem. Zanim przystąpimy do montażu bramy musimy postarać się o to, by garaż był całkowicie wykończony. Do tego momentu należy uporać się ze wszelkimi robotami tynkarskimi, gdyż zachlapania farbą mogą spowodować uszkodzenie, albo nieprawidłową pracę bramy. Do czasu zamontowania jej trzeba się natomiast wstrzymać z wykończeniem posadzki.

Decydując się na nabycie bramy musimy wziąć pod uwagę zarówno styl domu jak i kolorystykę elewacji. Bramy wykonuje się tak z drewna, jak i z blachy stalowej, czy z aluminium. Stal pokrywa się lakierem poliestrowym, który zabezpiecza przed korozją. W taki sam sposób zabezpiecza się bramy aluminiowe.

Ważną cechą bram garażowych jest możliwość zdalnego sterowania, a także bezpieczeństwo. Wszak właśnie brama jest miejscem, przez które często wchodzą niepożądane osoby do domostwa. Stosuje się w nich specjalne wzmocnienia i systemy zabezpieczeń. Bramy garażowe mogą być segmentowe, kasetonowe, rolowane i uchylne. Mówiąc o bezpieczeństwie trzeba mieć na uwadze także dobre warunki do jej obsługi. Ważne jest by miała w wyposażeniu zabezpieczenia przeciwko przytrzaśnięciu palców.

Wybierając rodzaj bramy garażowej trzeba mieć na uwadze przepisy, które pozwalają regulować jej wielkość. Jeśli ma to być miejsce postoju samochodu osobowego, to winna mieć ona co najmniej 2000 mm wysokości i winna być szeroka na 2300 mm.

Dużą popularnością na rynku cieszą się bramy garażowe uchylne, które cechują się m.in. dużą wygodą w użytkowaniu. Mają bardzo prostą i lekką konstrukcję. Stanowią także znakomitą osłonę przed niekorzystnym oddziaływaniem środowiska. Możliwe jest w nich wejście do garażu bez konieczności otwierania całej bramy. Wyposażone są one w system sprężyn naciągowych i samonastawne rolki, dzięki którym zamykanie i otwieranie bramy przebiega łatwo i stabilnie. Cechują się również długim okresem działania jak i cichością pracy oraz odpornością na zniszczenia. Bezpieczeństwo w takich bramach zapewnia system dwupunktowego, zatrzaskowego ryglowania. Dobrze jeśli brama taka jest zabezpieczona od wewnątrz panelami PCV, bo stanowią one świetną izolację zarówno termiczną jak i akustyczną.

Bramy garażowe uchylne można montować za otworem lub w otworze. Są idealnym zastosowaniem przy nieogrzewanych garażach wolnostojących i podziemnych. Dobrą cyrkulację powietrza zapewniają specjalne odmiany blatów, w które wyposażone są te bramy. Do otwarcia bramy garażowej uchylnej wymagana jest dość duża ilość wolnej przestrzeni. Dlatego nie nadaje się ona do miejsc, w których jej brak.

Jednym z rodzajów bram garażowych są bramy roletowe, które można montować za otworem lub przed nim. Inną kategorią są bramy rozwierane, które też możemy zainstalować przed lub w otworze.

Wzrastającą popularnością cieszą się na rynku bramy segmentowe. Mogą one mieć profil poziomy, bądź formę kasetonów, albo też być bez żadnych profilowań. Są to bramy ciepłe, uszczelniane na całym obwodzie. Materiałem izolacyjnym powszechnie stosowanym w nich jest pianka poliuretanowa o grubości 20 i 42 mm. Przy tego typu bramach można dowolnie dobrać elementy wykończenia. Istnieje też okazja by zastosować ozdobne przeszklenia, a także drzwi przejściowe. Komfort tego typu bram tworzy także układ odpowiednio dobranych sprężyn. Mogą być one montowane tylko za otworem (jeśli patrzymy od strony posesji).

Bramy segmentowe cechują się tym, że są szczelne. Wykonuje się je najczęściej z blachy ocynkowanej. Szczelność takiej bramy zapewnia uszczelka wargowa umieszczona w profilu dolnym, a także uszczelki międzysegmentowe ułożone pomiędzy wszystkimi segmentami. Jest ona otwierana oraz zamykana za sprawą sprężyn naciągowych w obudowie, które znajdują się w obudowie zamieszczonej nad prowadnicą poziomą. Otwierają się one pionowo w górę i pozostając pod stropem oszczędzają wiele miejsca.

Wśród bram segmentowych rozróżniamy takie, których grubość wynosi 20 mm, jak i takie na 34 mm oraz na 45 mm. Te ostatnie są najgrubsze na rynku. Wielką ich zaletą jest to, że nie potrzeba miejsca podczas ich otwierania. Można podjechać samochodem bardzo blisko nich. Są one dogodne do zastosowania w garażach, które są wbudowane w bryłę budynku.

Przemysłowe bramy garażowe mają na wyposażeniu napęd elektryczny. Winny mieć także windę łańcuchową. Mogą one być obsługiwane także ręcznie. Posiadają też dodatkowe zabezpieczenia, które chronią przed pęknięciem sprężyn. Z takim rozwiązaniem możemy spotkać się w różnego rodzaju warsztatach automobilowych, magazynach oraz garażach dla ciężarówek. Znajdują one zastosowanie także w supermarketach, myjniach samochodowych oraz innych lokalach usługowych.

Bardzo oryginalnym rozwiązaniem są drewniane bramy garażowe. Są to tzw. bramy ekologiczne. Wykonuje się je z litego drewna: sosnowego, dębowego, świerkowego lub choiny kanadyjskiej. Drewno takie podlega impregnacji, co sprawia, że jest ono znacznie bardziej żywotne. Chroni się je w ten sposób przed grzybami, gniciem i szkodnikami. Elementy jezdne, które w nich występują są wykonane z cynku. Ciężar blatu bramy jest równoważny za pomocą sprężyn naciągowych, które znajdują się w obudowie i umieszczone są nad prowadnicami poziomymi. Wadą drewnianych bram garażowych jest to, że mają znacznie słabsze walory izolacyjne, niż te wykonane z blachy.

Jak wyglądają drzwi w takiej bramie? Mogą one składać się z części ułożonych poziomo, pionowo, czy też w jodełkę. Tworzy się także bramy z szerokimi panelami, czy też kasetonami. Często posiadają one liczne ozdobne tłoczenia, chociaż – na życzenie klienta – mają one gładką powierzchnię. Najczęściej spotyka się je w kolorach standardowych. Najłatwiej więc kupić bramy w kolorach: brązowym, zielonym, popielatym, albo też białym, czy beżowym. Jeśli klient potrzebuje doświetlić garaż to bramę taką wyposaża się w drzwi z okienkami. Mogą one być przezroczyste, czy też matowe i posiadają różny kształt. Mogą też być ze szprosami.

W sytuacji, gdy posiadamy garaż dwustanowiskowy wówczas warto zastosować jedną bramę, która sprawi, że będzie to wydatek znacznie mniejszy niż w przypadku, gdy zdecydujemy się na zakup dwóch mniejszych bram.

Coraz częściej stosuje się bramy zwijane, które wykonywane są z aluminium. Znajdują one zastosowanie w sytuacji, gdy zależy nam na tym, by nie zajmować przestrzeni poza otworem budowlanym. Cały ich pancerz zamykający otwór jest nawijany na wał napędowy tworząc w ten sposób zwój za nadprożem. Wykonuje się je najczęściej z zimnogiętej blachy aluminowej, która jest wypełniona pianką poliuretanową. Są one napędzane przez silnik elektryczny, który umieszczony jest w wale napędowym. Steruje się nimi przy pomocy pilotów, albo różnego rodzaju wyłączników.

Współcześnie bramy posiadają liczne przeszklenia, które sprawiają, że garaż jest doświetlony. Wykonuje się je z akrylu, albo z poliwęglanów. Często w bramach zastosowana jest wentylacja. Dzieje się tak za sprawą klatek wentylacyjnych, które umieszcza się w dolnej części bramy. Ważnym udogodnieniem jest także możliwość otwierania ich za pomocą napędu. Często przy pomocy tego samego typu nadajnika ulega uruchomieniu zarówno brama garażowa jak i ogrodzeniowa.

Obecnie na rynku budowlanym istnieje duże bogactwo rozwiązań w zakresie bram garażowych. Kierując się ich doborem do konkretnej nieruchomości trzeba mieć na uwadze nie tylko ich funkcjonalność, ale również kwestie estetyczne. Bogactwo oferowanego materiału i kolorów da z pewnością szansę nawet najbardziej wybrednemu klientowi.




autor: Małgorzata Żmudzka - Kosała

Wasze komentarze ...

Brak komentarzy.

Zaloguj się aby dodać nowy komentarz.

Powiązane branże: Garaże / Altany
Podobne: Namioty ogrodowe, Garaż czy wiata – miejsce na samochód, Dobór i montaż bramy garażowej, Urządzenie garażu
Słowa kluczowe: altana, garaże blaszane, Bramy zwijane, bramy segmentowe, brama uchylna, brama drewniana, jaka brama do garażu, sterowanie bramą