×zamknij
Dodaj firmę
Zleć remont lub budowę, dodaj swoje ogłoszenie jako wykonawca lub zleceniodawca. Znadź fachowca do konkretnej roboty. Urzązaj przetargi na prace związane z domem lub ogrodem. Podyskutuj na forum.
Zaloguj»Login:Hasło:
Nie masz konta? Zarejestruj się!
Budujesz? remontujesz?
Szukasz pracy? Ogłoś się tutaj!
Szukaj artykułów:
Tytuł, słowa kluczowe:
artykuł Ogród zimowy to rodzaj przeszklonej zwykle dobudówki. Nie bez powodu nazywa się ją ogrodem – tu bowiem znajdują miejsce różnorodne gatunki roślin. Jednak zieleń to nie wszystko. Jak urządzić tę przestrzeń, by była oazą relaksu?
więcej »
artykuł Konstrukcje na bazie szkieletu drewnianego, płyty warstwowe, pruski mur, keramzytobeton, pustaki ceramiczne, panele styropianowe - każde ma swoje wady i zalety a podstawowym założeniem jest gotowy już fundament.
więcej »
artykuł W ogrodzie tym ważne jest praktycznie wszystko. Dlatego też sprawą kluczową staje się odpowiedni plan, który zadba o całą aranżację. Najdrobniejsze pomyłki lub nieuwaga w doborze dodatków przyczynić się mogą na zachwianie całej równowagi.
więcej »
Jeśli już decydować się na podłogę to na pewno z drewna i pięknie polakierować i efekt...
maksik, wczoraj 16:39
Prowadzę firmę budowlaną i chciałbym rozszerzyć usługi o alpinistykę przemysłową, coś...
maksik, 24 lip 10:09
Jezeli szukacie w necie [url=http://fatcar.pl/]wynajem aut poznań[/url] i nie wiecie na jaka...
Morwa, 21 lip 22:20
 

Podjazd bez problemów

Podjazd dla samochodu to miejsce, którym zwykle rzadko się zachwycamy. Jego, jakość doceniamy dopiero wówczas, gdy aura niekoniecznie nam sprzyja. W takich momentach dobrze zaprojektowany i wykonany z odpowiednich materiałów podjazd jest na wagę złota. Oprócz dopasowania estetycznego do architektury domu powinien równocześnie w nienaganny sposób spełniać swoją rolę użytkową. A to wymaga przed wszystkim starannej realizacji z zachowaniem zasad sztuki budowlanej.

Podjazdu do garażu nie wolno robić „na żywioł”. Należy przemyśleć jego projekt oraz dokładnie i metodycznie wykonać zaplanowane prace. Na początku rozciąga się sznurki wytyczające podjazd. Następnie wykonuje się wykop. Jego głębokość jest uzależniona od spoistości gruntu i przewidywanych obciążeń. Kolejno usuwa się warstwę ziemi grubości około 50 cm. Dobrze, jeśli wykop ma niewielki spadek ok. 3% od garażu, dzięki temu woda opadowa nie będzie spływała w jego stronę. Z dna wykopu powinniśmy usunąć wszystkie kłącza i korzenie, które później mogą zniszczyć nawierzchnię.

Następna czynność to dzielenie obszaru na mniejsze pola. Podziału dokonujemy za pomocą drewnianych listew w odległości, co 2, 5 m bez względu na układ terenu. Następnie na dnie wykopu układa się podbudowę. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie kruszywa w postaci tłucznia lub żwiru o frakcji od 0-32 mm. Grubość warstwy powinna wynosić 20 -30 cm. Taka podbudowa oprócz przenoszenia obciążeń pełni również funkcję filtracyjną.. Nie może być to piasek z cementem, ponieważ w przyszłości będzie powodować zapadanie się fragmentów nawierzchni.

Aby podjazd był trwały, kruszywo należy zagęścić. Zagęszczanie możemy przeprowadzić ręcznie przy użyciu walca lub ubijarki lub mechanicznie za pomocą zagęszczarki. Należy zwrócić uwagę, iż po ubiciu warstwa zmniejszy swoja grubość o około 1 cm.

Na zagęszczonym kruszywie układa się wyrównującą warstwę (podsypkę) z piasku stabilizowanego cementem (w proporcji 10: 1), pospółki lub płukanego piasku. Grubość podsypki to 3-5 cm. W odróżnieniu od podbudowy - tej warstwy nie należy ubijać, powinna być ona luźna. Trzeba ją tylko dokładnie wyrównać. Na tak przygotowanych warstwach układa się kostkę i przysypuje ją suchym piaskiem lub zaprawą do spoinowania.

Podjazd, tak samo jak i ogród, potrzebuje systematycznego dbania i pielęgnacji. Przede wszystkim należy więc na bieżąco uzupełniać piaskiem spoiny, aby pojedyncze kamienie się nie przemieszczały oraz usuwać porosty i mchy. Zimą natomiast, należy odśnieżać całą powierzchnię podjazdu, a nie tylko część użytkowaną. Nie powinno się również skuwać lodu, ponieważ można doprowadzić do powstawania punktowych uszkodzeń powierzchni kostki. Aby zimą cieszyć się z suchego podjazdu możemy zastosować pod kostką kable grzejne.

Błędy przy budowie podjazdu mogą zepsuć nie tylko jego styl i urodę, ale przede wszystkim funkcjonalność. Złe przygotowanie podłoża do układania kostki brukowej to jeden z najczęstszych błędów, jakie popełniamy.

Oprócz kostki betonowej, która jest najczęściej układaną nawierzchnią wokół domów jednorodzinnych, jest kilka innych pomysłów na efektywny, a jednocześnie praktyczny podjazd do garażu.

Podjazd z płyt betonowych – to elementy o podobnej budowie i właściwościach jak kostka betonowa, tylko, że większe.

Podjazd z betonu stemplowanego – na wylanym betonie odciska się specjalną formą wzór imitujący kamień, kostkę, płytkę kamienną czy deskę. Do betonu można dodać pigment i nadać mu dowolna barwę.

Podjazd z klinkieru – to tworzywo ceramiczne, które nawet po intensywnym użytkowaniu zachowuje swój kolor i nie odpryskuje, jest także odporne na działanie olejów, benzyn, kwasów i promieni UV.

Podjazd z kamienia naturalnego – najpopularniejszy jest granit, który jest wytrzymały, trwały oraz dostępny jest w różnych kolorach. Druki w kolejności to równie wytrzymały bazalt.

Podjazd z tworzywa sztucznego – nie jest to popularny materiał do wykańczania podjazdów, a szkoda, bo ma wiele zalet. Takie nawierzchnie mogą występować w dwóch postaciach: wykonane całkowicie z tworzywa sztucznego lub jako kompozyty naturalnego kruszywa i żywicy epoksydowej.

Podjazd żwirowy – to dla odmiany materiał naturalny, który powinien na podjeździe być wysypany i ubity w czterech warstw kruszywa o ostrych nieregularnych krawędziach. Każda kolejna warstwa musi być z drobniejszego kruszywa, dzięki czemu ziarna lepiej się zagęszczają i klinują.

Podjazd jest dla każdej posesji miejscem „strategicznym”. Oprócz dopasowania estetycznego do architektury domu powinien równocześnie być bezproblemowy. Dlatego należy pamiętać by został prawidłowo wykonany.




autor: Katarzyna Kafel

Wasze komentarze ...

Brak komentarzy.

Zaloguj się aby dodać nowy komentarz.

Powiązane branże: Drogi / Podjazdy
Podobne: Podgrzewany podjazd, Służebność gruntowa, czyli droga przez działkę sąsiada., Zjazd na działkę – asfalt, żwir czy bruk, Na co zwrócić uwagę układając kostkę brukową
Słowa kluczowe: Kostka brukowa, droga dojazdowa, podjazd, nawierzchnia, kostka brukowa, kruszywo